Foredrag

Veteraner har masser af ressourcer

I anledning af flagdagen for udsendte soldater får vi besøg af tidligere kompagnichef Jan Hoffmann.
Adgang: Gratis
Romanen
Haslev Bibliotek

Jernbanegade 62
4690 Haslev
Danmark

Siden 1948 har Danmark sendt soldater ud i verdens brændpunkter. I foråret 1995 er Jan Hoffmann udsendt på Balkan som næstkommanderende og i perioder fungerende chef for Bravokompagniet. Den mission ender med at koste kompagniets sergent Claus Gamborg livet, da Kroatien vælger at generobre den del de mistede til Serbien, da konflikten startede i 1992, og der kommer de danske soldater i klemme i kamphandlingerne.

Oplev et personligt, åbent og ærligt foredrag om det at være udsendt, om hvilke svære beslutninger der skal træffes undervejs efterhånden som det hele spidser til, og om hvad der sker, når man kommer hjem og skal til at omstille sig til en normal tilværelse igen.

Hør også om, hvorfor danske soldater er noget særligt og om de ressourcer veteraner har med hjem i bagagen, og det sammenhold der skabes, når man har været ude sammen. Men også om, at der generelt fortsat er en stor indsats at gøre for de veteraner, der har ar med hjem på sjælen og Jan´s syn på veteranpolitikken, den politiske virkelighed og Forsvarets tilstand - dengang som nu.

Jan forlod selv Forvaret i 2002 og er i dag selvstændig ledelseskonsulent og bor i Fakse Ladeplads.