Litteratur

Skumringstimen

Skumringstimen - oplæsning i hele norden
Vær med når vi overalt i norden, på samme tid, læser det selvsamme teksttykke op i den traditionsrige skumringstime.
Biblioteksrummet
Haslev Bibliotek

Jernbanegade 62
4690 Haslev
Danmark

Hvert år, når der bliver skruet ned for antallet af dagtimer, skruer vi op for hyggen. Mandagen i uge 46 er nemlig den traditionsrige skumringstime, som bliver holdt i anledning af nordisk litteraturuge. Når klokken rammer 19:00, begynder vi overalt i norden at læse op fra det samme stykke nordiske tekst, imens dagens sidste stråler forsvinder i horisonten. Det er et magisk tidspunkt, hvor man i netop dét øjeblik, deler en oplevelse med folk over hele norden.

Hvilket stykke tekst der vil blive læst op fra vil blive afsløret sidst her til sommer, men ligegyldigt hvilken tekst, så opfordrer vi til at møde op og dele den hyggelige stund med flere tusinder andre fra vores kolde, men skønne, side af planeten.