Repair Cafe

Repair Café er rykket ind på Haslev Bibliotek, så nu kan du komme og få gratis hjælp til dine reparationer og være med til at sikre en mere bæredygtig verden.

Repair Cafe Haslev er et sted hvor du gratis kan få hjælp til at repareret dine elektroniske apparater, lette snedker/træ opgaver, reparationer af tøj og beklædning og andre stofgenstande.

Gratis med selvhjælp – max 2 ting per person, og vi ser på sagerne i den rækkefølge de kommer ind. Måske kan du selv åbne apparatet; så sparer ”fixeren” lidt tid. Reparationer er på eget ansvar og det er ikke sikkert at et givent apparat kan repareres, men vi gør vores bedste.

Har du ønske om f.eks. reparation af cykel, små møbler/musikinstrumenter du kan tage under armen, så skiv til os på haslev@repair.lca.earth. Så prøver vi at finde det, der skal til for at løse opgaven – vi kan selvfølgelig ikke love noget

I Repair Cafe Haslev vil vi gerne gøre det hyggeligt for alle. Og skulle der være lidt ventetid til det du skal have fixet, forsøger vi at invitere nogle underholdere, der måske også ved lidt om bæredygtighed.

Som noget særligt i Repair Cafe Haslev, inviterer vi til et fælles projekt, der går ud på at give din ting/apparat et digitalt ”fingeraftryk”. Det er en unik QR-Kode som vi så ville sætte på tingen så diskret som muligt. Ideen er at vi så vil kunne registrere flere gange – og også af andre – for tingens rejse i en cirkulær økonomi. For mere information: kontakt Ramesh Patel på ramesh@zieaz.net

Om fælles projekt ”digitalt fingeraftryk”: https://repair.lca.earth/(link is external)

Pt. har vi et lille mobilt værksted, og holder til på Haslev Bibliotek. Der er naturligvis en begrænsning på hvor meget vi kan fylde inde, og størrelsen på de ting vi kan reparere. Ting som f.eks. cykler skal repareres udenfor.

Vi er åbne for dine tilbud om lån af ”værksteder”. Måske har du et tomt eller ubrugt sted vi lejlighedsvis kan låne, vil vi gerne overveje dette.

Da vi lige er startet, og vi er i gang med at finde ”fixere” – der kan fixe lige ”det”, arbejder vi som udgangspunkt med ting der kan repareres indenfor ca. 15-30min. per ting. De medbragte ting bør være udenfor deres forhandlergarantiperiode.

Vi må lære af f.eks. Repair Cafe Nørrebro som har erfaringer om IKKE at udføre:

• tilrettelser af tøj/oplægning (gå til en syerske)
  • udskiftning af lynlåse (gå til en syerske)
  • justering af symaskiner
  • svejsning
  • større snedkerarbejde

Er du i tvivl om noget så skriv en besked via email, facebook(link is external) eller kom forbi, så vi kan se om det er noget vi kan hjælpe med eller ej.

Kontakthaslev@repair.lca.earth

Under fanen "Det sker" kan du se, hvilke datoer Repair Café er på Haslev Bibliotek.

Repair Café Danmark er en selvstændig forening der opererer uafhængigt af Faxe Kommunes Biblioteker.