Teater

Børneteater: Musikanterne for de 6-10 årige

Ikke åbent for billetsalg
Børneteater musikanterne
Teater Dunkelblå opfører Musikanterne, der handler om at følge sine drømme.
Tilmelding: Gratis
Rollosalen
Faxe Bibliotek

Rådhusvej 4
4640 Faxe

Billetsalg starter 14 dage før arrangementet.

Virkeligheden for de fire dyr i historien ser ret dyster ud. De er ikke længere nyttige og nu vil deres ejere skille sig af med dem på forskellige usympatiske måder. De er kort sagt dødsdømte. I denne desperate situation opstår den tilsyneladende vanvittige idé at stikke af til storbyen for at leve som musikere. For når hele ens verden alligevel er ad H til, så kan man lige så godt gå efter det uopnåelige – og uden at vide meget om hvordan det skal lykkes, drager de fire dyr ud af landevejen mod en lysende fremtid. Undervejs får de sat deres drømme på prøve og ud af skærmydslerne styrkes sammenholdet og et nyt liv i et fælles hjem bliver en mulighed. Men hvad med drømmen? Skal den forfølges til punkt og prikke, eller er der en måde at virkeliggøre den, som er i samklang med hvad virkeligheden tilbyder dem?

Forestillingens mål er dels at fortælle at når det er virkeligt svært og livet synes umuligt, så er drømmen om noget bedre en stærk motiverende faktor i at komme videre, men også at hvis ens drømme skal blive til virkelighed, så skal de på et tidspunkt afstemmes med den virkelighed man lever i – at drømmen om succes måske lidt dybere udforsket handler mere om at skabe noget der er godt, der hvor man er.