Hvad kan du lave når du er i Faxe

Velkommen til børnebiblioteket

Lånere i alle aldre er mere end velkomne. Vi har indrettet det sådan, at du kan hygge dig med din familie og dine venner.

Vi har en masse, gratis tilbud som du kan benytte dig af. Derudover har vi naturligvis en stor samling af bøger samt meget andet. Vi håber, du vil låne en lille bid af biblioteket med hjem.

ActiveFloor

Icon Description

Hvis bare man kunne lege, hoppe rundt OG lære noget på samme tid…

Det kan man faktisk med bibliotekernes ActiveFloor.

Det bruges af børn i alle aldre, såmænd også af deres forældre samt endnu ældre generationer.

Fra loftet projekteres der lys ned på en plade i gulvet. De steder hvor lyset afbrydes af barnets lemmer, registreres af en computer. På den måde har man mulighed for at spille lærings- og aktivitetsspil af diverse art.

Med over 4000 spil og andet at vælge imellem, er det ikke svært at finde noget som kan begejstre.

Kreakasser

Icon Description

Har du også lyst til at være kreativ?

Du kan låne bibliotekets krea-kasser til brug på biblioteket i den betjente åbningstid.

Du kan låne én kasse ad gangen. Når du er færdig med kassen skal du aflevere den til bibliotekaren igen. Herefter må du gerne låne en ny kasse.

Tag kortet der hører til den krea-kasse du gerne vil låne og giv det til bibliotekaren. Så får du kassen udleveret og kan gå i gang med dit kreative projekt.

Rigtig god fornøjelse.

Legetøj

Icon Description

I børnebiblioteket vil børnene, i alle aldre, kunne finde en masse legetøj samt andet, de kan være kreative med.

Meget af legetøjet er indkøbt med det formål at udfordre børnene på forskellige niveauer.

Et godt eksempel på det kunne være vores mange puslespil i træ, der har forskellige sværhedsgrader.

Et andet den del af vores trælegetøj, der enten skal stables eller bygge en kuglebane.