Få dine reservationer hurtigere med Biblioteks-appen

21.11.22
Med det nye Kø+system hjælper du dig selv og andre til hurtigere modtagelse af materialer.

Hver dag modtager biblioteket hundredvis af reservationer af materialer fra vores mange læseglade lånere. En del af disse reservationer bliver dog ikke afhentet og det fører til længere ventetid på materialerne, men det er der heldigvis kommet en løsning på.

Når du benytter appen Biblioteket, vil du fremover modtage en meddelelse, når din reservation nærmere sig. I meddelelsen bliver du spurgt om du stadig er interesseret i et givent materiale og med ét enkelt klik bekræfter eller afviser du lånet. Hvis du stadig ønsker materialet er alt som før, du vil modtage en besked når det er klar til afhentning. Hvis du derimod afviser materialet, går det automatisk videre til den næste i køen.

På den måde kommer materialerne direkte til dem der har brug for dem. Dette betyder at du som låner hjælper både dig selv og andre til en kortere ventetid på materialer og at personalet sparer en unødvendig arbejdsgang. Vi håber at alle vil tage godt imod systemet.

Du kan hente Appen "Biblioteket" til alle typer af smartphones.